Thursday, November 03, 2005

Random Thoughts - Starry nite

Am supposed to rush for my 1-n-a-half meeting minute, but hving my MP3 w this currently pluggin new song:


很遙遠 很遙遠 陪同父母觀星去
噢...星 就似燈泡懸掛 渺小的懸掛
凝結 又融化 在那銀幕裡似白沙
而那夜裡的我仍然細個
隨時起歌 明星中的可想起我
星夜星塵 然後到摘星
到聽風的歌 隨星星閃過
流行曲中擔當主角往往太多
大概因它雖小畢竟總見過
今夜星河 留下霎時星火
直到密雲飄過
噢...星 在半空中懸掛 遠古中懸掛
旁邊 是人馬 在我的望遠鏡如畫
而已大個的我現已愛上
橫蠻的她 常為了小東西吵架
今夜星夏 離別了煩囂
去賞星好嗎 土星閃一下
人們經已幾千千億個剎那
大概這麼這麼講她肯軟化
很大 很大 誰尚要摘星星
人始終也不化
很遙遠 很遙遠
銀河幻化 誰發覺 變化

That makes me think of my long-lost interest of astronomy... well i forgot when i started to get amazed by the starry night, it was such an marvellous experience when u r lying, lookin up the starry sky, smells of fresh grass beneath u, how relaxing! even the very honorable author Mr. Ba Jin (may he R.I.P) also cherish this experience:(followin in red)


我愛月夜,但我也愛星天。從前在家鄉,六、七月間的夜晚,在庭院中納涼時,我最愛看天空中密密麻麻的繁星。看看那星天,我就會忘掉一切,彷彿就回到了母親的懷裏。

在南京時,我住的地方有一道後門,每晚上一打開後門,我便會起一種特別的感覺。是靜寂的夜,下面是一片菜園,上面是星群密佈的藍天。星的亮光在我們的肉眼裏雖然微小,然而它使我們覺得它的光明是無處不在的,那時候,我正在讀一點關於天文學的書,也認得一些星,就好像它們是我的朋友,它們在和我談話。

如今在海上,每晚我和繁星相對,我把它們一個個認得很熟了。我躺在艙面上,仰望著天空,深藍色的天空裏,正懸著無數半明半昧的星。船在動,星也在動,它們掛得那麼低,真是搖搖欲墜呢!漸漸地我的眼睛模糊了,我就像看見無數的螢火蟲在我周圍飛舞。海上的夜是柔和的,是靜寂的,是夢幻的。我望著那許多認識的星,我彷彿看見它們在眨眼,我彷佛聽見它們在低聲說話。這時候,我真忘掉了一切。在星的懷抱中,我微笑著,我沈睡著。我覺得自己是一個小孩子,現在睡在母親的懷裏了。



It has been such a longggggg long time tat I hvnt been to a star-gazing camp or trip, nor even hving a nite w clear sky n some stars r showin up (for god's sake! HK's pollution is getting terrible... not even a star can be seen!!) ... sigh, hoping tat i can get this back soon!

Enough nite-dreamin... time to go back to my minutes...

P.S. Saturn wont blink as said in the lyric! Why? ASK ME! *nerdy*



Comments:
How come?? I had the same idea post the same lyric with pic of star night too!!! But I won't find a gorgeous pic eventually.
 
our thoughts r somehow connected? *winks*
well, u know the very first time when i heard this song (on a fd's car)... it caught my attention already... it makes me think of the days when i organized all those star-gazing activities in the uni. ... we used to play some soft music as bkgd music so that ppl may feel more comfy... as i immediately think that the melody of this song is so cooollll tat it fits into this category perfectly! sure the song is a gd one, and lets me think of the starry nite pics again!
so, u want some of these fabulous starry sky's pics? i can tell u where u can find it =P
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?